ALGEMEEN

Welke Printbundel past bij mij?

Bij de keuze voor een nieuwe printer adviseren we u om het verbruik van uw oude printer(s) te bekijken. Indien u deze gegevens niet voorhanden heeft, is de algemene stelregel dat één single function werkgroep-printer voldoende is voor vijf werknemers en één multifunctionele printer is voldoende voor tien werknemers. Gemiddeld worden er 400-600 prints per werknemer per maand gemaakt. De verhouding tussen zwart-wit en kleur is gemiddeld 70% zwart-wit en 30% kleur.
Er zijn diverse bundels beschikbaar. De keuze voor een bundel is afhankelijk van uw wensen. De meest voorkomende keuzes die u moet maken zijn die tussen A3 of A4 formaat, single function of multifunctionele printer en de keuze voor het aantal lades. Het allerbelangrijkste is het bepalen van uw verwachte printbehoefte. Indien u al eerder in het bezit bent geweest van een printer, is het raadzaam om uit te zoeken hoeveel prints u per maand maakte.

 

Klik hier voor het overzicht van de beschikbare bundels met A3 en A4 printers.

 

Moet ik kiezen voor een A4 en / of A3 printer?

A4 is het meest gebruikte papierformaat en heeft een afmeting van 210 x 297 mm. Een A3 vel is dubbel zo groot (420 x 297 mm). De A3+ printers van PRINT365 printen zelfs nog iets groter dan A3, namelijk tot A3+ formaat (483 x 329 mm).

Realiseert u zich wel dat de verhouding A4 / A3 in aantal prints ligt op ongeveer 98 % vs 2 % van het totaal aantal prints.

Veel bedrijven geven de voorkeur aan een A3 printer, omdat dit type printer veelal een grotere papiercapaciteit heeft (aantal lades). Dit is handig als u veel print (i.v.m. het minder vaak bijvullen van papier) of bijvoorbeeld regelmatig op verschillende soorten voorgedrukt briefpapier afdrukt. U hoeft dan niet telkens van papier te wisselen, ieder soort heeft zijn eigen lade. Een andere reden is dat de gebruiker meerdere formaten kan printen/scannen/kopiëren. Een A3 printer biedt hierbij logischerwijs meer mogelijkheden (printen tot A3+ formaat, scannen en kopiëren tot A3). Een A4 printer wordt over het algemeen gebruikt voor het printen van standaard documenten zoals, facturen, brieven, PowerPoint slides, contracten en marketing materialen. Bij de keuze voor een nieuwe printer adviseren we u om het verbruik van uw oude printer(s) te bekijken. Indien u deze gegevens niet voorhanden heeft is de algemene stelregel dat 1 single function werkgoep-printer voldoende is voor 5 werknemers en een multifunctionele printer is voldoende voor 10 werknemers. De algemene stelregel is dat er 400-600 prints worden gemaakt per maand per werknemer.

 

Hoe brengt PrinterCoach mijn huidig printerpark en printergebruik in kaart?

U installeert een gratis volledig beveiligde online tool (data collector) op uw netwerk. Deze geeft aan ons alle op het netwerk geïnstalleerde printers weer. Wat een printer normaal voor ‘zichzelf’ registreert kunnen wij nu dus voor u registreren. We doen dit voor een periode van 1, 2 of 3 maanden en daarna (binnen) 1 week zullen u een verslag hiervan uitbrengen,

 

Ik wil maar 1 printer hebben, kan dat?

Ja natuurlijk! Ook hier kunnen wij een assessment maken en geven wij u een goed advies op maat.

 

Ik wil maar 1 printer hebben en die gewoon kopen, kan dat?

Ja natuurlijk, vraag wat de aanschafprijs is van de gewenste printer.

 

Ik print over het jaar heen heel verschillend. Soms weinig , soms heel veel. Wat is een goed pakket?

Het kan natuurlijk zo zijn dat uw printbehoefte de ene maand groter is dan de andere maand. Als uw printtegoed op is, worden er marktconforme kosten per print in rekening gebracht. Afhankelijk van uw bundel variëren de kosten van €0,0042 tot €0,0099 voor zwart-wit prints en van €0,0291 tot €0,0568 voor kleurenprints. De exacte kosten per bundel vindt u in uw contract.

Print u structureel meer dan uw printbundel toestaat? Dan kunt u kosteloos uw bundel opwaarderen. Het verschil tussen uw huidige printbundel en de nieuwe printbundel zal vervolgens door uw PrinterCoach maandelijks worden gefactureerd en zal vanaf de eerste dag van de nieuwe maand van toepassing zijn. U kunt onbeperkt opwaarderen, mits de volgende printbundel van toepassing is op uw printer.

U kunt ook overwegen om een ‘All You Can Print’ bundel af te sluiten u betaalt dat € 199,- per maand all-in. U hoeft zich dan geen zorgen meer te maken over uw printvolume en krijgt een vast tarief per maand. Om onszelf enigszins in bescherming te nemen is het maximale plafond aan te maken prints in deze bundel 100.000 stuks per jaar. Dat zijn ca. 8.333 prints per maand per printer. Het is realistisch te veronderstellen dat dit bijna niet wordt gehaald bij normaal kantoorgebruik.

 

Hoe borgt PrinterCoach de veligheid voor mijn cruciale bedrijfskritische informatie?

In ons gesprek met u zullen wij daar uitvoerig op ingaan en u ook dusdaning in adviseren.

SERVICE

Welke service mag u van PrinterCoach / Epson verwachten?
Hedendaagse afdruksystemen zijn robuust en betrouwbaar maar toch kan er altijd iets gebeuren. Het is dan goed te weten dat onze engineer snel bij u kan zijn om de storing te verhelpen. Deze service geldt gedurende de looptijd van de overeenkomst en dekt alle kosten van voorrijden, arbeidsloon en onderdelen. Onze gespecialiseerde engineers staan garant voor een optimale conditie van de afdruksystemen.

Door de landelijke dekking van onze service organisatie zorgen wij voor korte responstijden en spoedig herstel bij calamiteiten. Onze service organisatie komt standaard de dag na de storingsmelding bij u op locatie en door in-night bevoorrading van onze engineers zijn wij vrijwel bijna altijd in staat om storingen in één bezoek te verhelpen.

Voor meer informatie en voorwaarden klik hier.


Wat is on-site service volgens PrinterCoach?
Na het invoeren van de storing op het portal neemt iemand van onze service organisatie telefonisch contact met u op. Mocht het probleem niet telefonisch verholpen kunnen worden dan komt de volgende werkdag een monteur op locatie om uw printer te repareren. Eventueel wordt er als tijdelijke oplossing voor een vervangende printer gezorgd.
Wordt er op apparatuur ook preventief routine onderhoud verricht?
De on-site services biedt alleen de garantie voor het functioneren van de machine. De services zijn niet van toepassing op routine-onderhoud, reiniging of vervanging van verbruiksmaterialen zoals inkt, papier en maintenance box.


Wat valt niet onder de algemene service?
In principe vallen alle storingen onder uw PRINT365 contract, tenzij er sprake is van storingen die veroorzaakt worden door verkeerd gebruik. U kunt hierbij bijvoorbeeld denken aan bovenmatige slijtage omdat er te dik papier gebruikt is, of duidelijke gebruikersfouten. Voorbeelden hiervan zouden kunnen zijn: geen papier in de bak, inkt op en eenvoudige storingen die door een gebruiker vanaf het bedieningspaneel van de printer verholpen kunnen worden.

Overigens wordt er altijd contact met u opgenomen door onze helpdesk. Zij zullen samen met u de klacht analyseren en u helpen met de oplossing om zodoende onnodige kosten te voorkomen. Het contact met onze helpdesk is altijd gratis.


Hoe kan een service call worden aangemeld?
Er zijn diverse mogelijkheden voor het aanmelden van een service call. Zowel PrinterCoach als uzelf (gebruiker) kan een mailtje sturen naar print365@business-care.nl, of u kunt gebruik maken van de MijnPRINT365 portal. Hier kunt u eenvoudig de storing aanmelden. Daarnaast vindt u hier een uitgebreide handleiding voor het aanmelden van een service call kunt u vinden onder menu item “nieuws”. Hieronder vindt u een voorbeeld hoe u op uw eigen portal een service kan aanmaken.

Zijn er kosten verboden aan een service call?
Mocht de gecertificeerde engineer de service call niet verwijten aan ‘customer damage’ / verkeerd gebruik, d.w.z. dat de storing is veroorzaakt door nalatigheid of ondeskundig toedoen van de gebruiker, dan zijn er uiteraard geen kosten verbonden aan een service call.

In principe vallen alle storingen onder uw PRINT365 contract, tenzij er sprake is van storingen die veroorzaakt worden door verkeerd gebruik. U kunt hierbij bijvoorbeeld denken aan bovenmatige slijtage omdat er te dik papier gebruikt is, of duidelijke gebruikersfouten. Voorbeelden hiervan zouden kunnen zijn: geen papier in de bak, inkt op en eenvoudige storingen die door een gebruiker vanaf het bedieningspaneel van de printer verholpen kunnen worden.
Overigens wordt er altijd contact met u opgenomen door onze helpdesk. Zij zullen samen met u de klacht analyseren en u helpen met de oplossing om zodoende onnodige kosten te voorkomen. Het contact met onze helpdesk is altijd gratis.


Wie neemt er contact met mij op n.a.v. een service call?
In eerste instantie wordt u gebeld door iemand van onze helpdesk. Zij zijn gespecialiseerd in de zakelijke oplossingen van Epson.


Mijn printer doet het weer na het aanmelden van een service call. Wat nu?
U kunt telefonisch contact opnemen met PRINT365 om uw storing te laten annuleren. Dit kan via het volgende telefoonnummer: 088 456 49 99.

Printers

Wat voor soort printers levert PrinterCoach?

PrinterCoach werkt met PRINT365 die uitsluitend met printers die beschikken over groene en betrouwbare inkjet technologie werken. Meer specifiek werkt PRINT365 uitsluitend met de WorkForce Pro en WorkForce Pro RIPS printers van Epson. Ga voor een compleet overzicht van de beschikbare modellen naar de sectie Printers.

Wat is het voordeel van Business Inkjet?

Business Inkjet verbruikt veel minder elektriciteit, heeft een snellere “first page out’, gebruikt minder onderdelen als techniek. Verder is de inkt gebaseerd op waterbasis en mag dus gewoon bij algemeen afval worden weggegooid. Toner cartridges van een laser printer moeten bij het chemisch afval. Een Business Inkjet printer ruik je niet en heeft ook geen OZON en Fijn stof filter nodig.

 

Wat is het nadeel van Business Inkjet?

De snelheid van printen ligt over het algemeen iets lager dan vergelijkbare laserprinters. Onze printers printen met gemiddeld 25 pagina’s per minuut. Laserprinters in dezelfde prijsklasse printen met gemiddeld 30-35 pagina’s per minuut. Realiseert u zich wel aub dat de gemiddelde printopdracht maar 2,7 pagina’s is!! Dus wat is de waarde hiervan? Wat belangrijker in dit verhaal is de ‘first page out’. Een Business Inkjet printer hoeft niet bij elk printje zich d.m.v. 500-700 Watt op te warmen!

 

Hoe kan het zijn dat inkjet printers sneller dan laserprinters hun eerste pagina printen?

Bijna 80% van de standaard afdruktaken bestaat uit slechts 1 of 2 pagina’s. In tegenstelling tot laserprinters hoeven inkjet printers niet op te warmen en zijn ze direct klaar voor gebruik. Na het geven van de printopdracht begint een inkjet printer dan ook vrijwel direct te printen.

De Epson inkjet printers die PrinterCoach voert, maken gebruik van de piëzo-inkjettechnologie, waarbij zich achter ieder kanaal van de printkop een piëzo-elektrisch element bevindt. Door op dit element een elektrische puls te zetten, verandert het element van vorm. Door deze snelle vormverandering wordt een schokgolf opgewekt in het bijbehorende inktkanaal. De schokgolf zorgt ervoor dat één of meer druppeltjes inkt uit het kanaal worden geschoten. Epson is het enige bedrijf die dit soort inkjet printers op de markt brengt voor kantoor- en thuistoepassingen. Epson bezit ook alle belangrijke octrooien voor deze technologie.

Zoals gezegd maken laserprinters gebruik van warmte. Om de toner over te kunnen brengen op het papier dient de toner eerst verwarmd te worden. Dit verwarmen kost tijd (en heel veel energie) en dus heeft een laserprinter een veel langere ‘first page out’ tijd. Ofwel, het duurt bij een laserprinter veel langer voordat de eerste pagina van een printopdracht uit de printer komt rollen. Aangezien de meeste printopdrachten uit slechts enkele pagina’s bestaan, zijn inkjet printers veelal sneller dan laserprinters.

Het MPS concept van PrinterCoach


Worden de gebruikers meegenomen en om feedback gevraagd bij de evt. overstap?
Ja, we zullen de gebruikservaringen van de te plaatsen demo machine meenemen in ons voorstel aan u.


Wat is volgens PrinterCoach Managed Print Services ?
• het automatiseren van de supplies voorraad op basis van inkt gebruik. We doen dit op printerniveau. Uw papiervoorraad houden wij niet bij.
• het automatiseren van storingsaanmeldingen en onderhoud. We hebben een eigen service desk (1e lijns en u kunt uw storingen on-line melden waarna onze monteurs evt. bij u on site de service volgens het principe van Next Business Day verhelpen.


Zal PrinterCoach altijd tot vervanging adviseren?
Nee, indien er bij u geen verbeteringen op duurzaamheid, kosten of ‘ontzorgen’ zijn te realiseren, zullen wij u feliciteren.


Hoe ondersteunt PrinterCoach mijn mobiele werkers. En hoe denkt PrinterCoach na over werken vanuit de cloud?
Mobiele printertjes zijn te leveren. Printen vanuit en scannen naar de cloud is mogelijk op de MFP printers. Vanuit thuis printen op een printer op kantoor is mogelijk met de funktie ‘Email for enterprise’ optie. Je stuurt je printopdracht via een email naar de printer en ben je op kantoor dan print je hem uit in je eigen beveiligde omgeving.


Wat denkt PrinterCoach van de trend dat er steeds minder geprint wordt? Wordt daar rekening mee gehouden in de aanpak?
Er wordt minder geprint. Je kunt allerlei bundels afspreken die voldoen aan deze lagere maar ook aan hogere volumes. Ja, in ons assessment zullen we daar rekening mee houden en u ook dusdanig adviseren.
Hoe borgt PrinterCoach de veiligheid voor mijn cruciale bedrijfskritische informatie?
In ons gesprek met u zullen we daar uitvoerig op ingaan en u ook dusdanig in adviseren.


Voldoet PrinterCoach in haar oplossingen aan mijn eigen maatschappelijke en duurzaamheidsdoelstellingen?
Business Inkjet Printing voldoet als techniek vanuit zichzelf al aan deze doelstellingen. U kunt zit meenemen in uw eigen MVO doelstellingen

 

Biedt PrinterCoach mij volledig inzicht in het afsluiten van een cartridge contract, voorraadbeheer en het proactief monitoren van mijn storingen voor al mijn printers?
U krijgt een gratis eigen dashboard waarop u al deze zaken zelf kunt monitoren vanachter uw bureau.

 

Heeft PrinterCoach referenties waar we het concept kunnen toetsen?
Ja, die kunnen we op navraag van u leveren.


Is er een voorbeeldrapportage beschikbaar om in te kijken?
Ja dat kan. Onderstaand vindt u zo’n rapportage. Overleg en aanpassing obv deze rapportage is altijd mogelijk.


Bestaat er een mogelijkheid voor een proefopstelling?.
Ja, we kunnen voor een periode van 2-3 weken een printer bij u op proef neerzetten. Dit is geheel kostenloos en vrijblijvend. Het is wellicht verstandig de installatie door u IT-verantwoordelijke te laten verzorgen. Het gebruik en het weer ophalen van de machine voor rekening van PrinterCoach.

 

Ik wil een laserprinter, kan dat?

Nee, PrinterCoach heeft in haar Missie Duurzaamheid / Lagere Kosten gedefinieerd als 2 van de Kernwaarden. Daar vallen Laserprinters nu nog niet onder.

FACTUUR EN BETALING

Wanneer krijg ik mijn eerste factuur en hoe ziet deze eruit?

U zult de eerste factuur ontvangen binnen twee weken na ingangsdatum. Daarop zullen de volgende elementen beschreven staan: document/activeringskosten á €95,- en daarnaast de kwartaalprijs van de bundel(s). De kwartaal prijs is 3x de maandprijs en wordt vooraf gefactureerd.

 

Waar kan ik mijn facturen opvragen?

De facturen van de printbundel(s) kunt u opvragen bij de leasemaatschappij (via telefoonnummer 073 63 99 400). De facturen van het overvolume (meer printen dan is toegestaan binnen de bundel) zijn beschikbaar via de PrinterCoach.

 

Wanneer ontvang ik mijn factuur en hoe kan ik die betalen?

U zult de eerste factuur ontvangen binnen twee weken na ingangsdatum. De standaard betaalwijze aan de leasemaatschappij is via automatische incasso, tenzij anders is overeengekomen.

Waarom ontvang ik een kwartaal factuur en ook nog eens een aparte maandfactuur?

De kwartaal factuur is voor de overeengekomen printbundel(s), mocht u over deze printbundel heen gaan in uw maandelijks verbruik, dan zult u hierover nog een extra factuur ontvangen. Mocht u nooit over uw printbundel heengaan, dan zult u ook niet twee facturen ontvangen.
Voor alle vragen omtrent de factuur van de leasemaatschappij, verwijzen wij u naar de leasemaatschappij. U kunt contact met hen opnemen via telefoonnummer 073 63 99 400.

 

Waarom worden er kosten in rekening gebracht als ik mijn factuur niet op tijd heb betaald?

Indien de contractant een uit hoofde van de Huurovereenkomst verschuldigd bedrag niet op de vervaldag betaalt, is de contractant aan BNPP LS rente over dit bedrag verschuldigd vanaf de vervaldag van dit bedrag tot de dag van betaling tegen een tarief gelijk aan anderhalf procent (1,5%) per maand, waarbij een gedeelte van een maand geldt als een volle maand. Voor meer informatie, download de algemene voorwaarden van de leasemaatschappij. http://print365.web05.bitwise.nl/Content/Usercontent/UserDocuments/DataSheets/Algemene-Huurvoorwaarden-BNP-Leasing.pdf

 

Kan ik een betalingsregeling treffen /Wanneer wordt de factuur geïncasseerd/ is het mogelijk de incassodatum van mijn factuur te wijzigen?

De betalingsvoorwaarden zijn allemaal vastgelegd in het contract met de leasemaatschappij. Neem hiervoor contact op met uw PrinterCoach of met de leasemaatschappij. (via telefoonnummer 073 6399 400)

Wat gebeurt er aan het einde van de looptijd?

De machine wordt weer opgehaald en u bent vrij om een nieuw contract aan te gaan. Als u ze bij ons koopt blijven ze gewoon van u natuurlijk.

 

Waarom loopt het contract maar 3 jaar?

De printertechniek verandert razendsnel dus is het onlogisch dat u 6 jaar vast zou zitten aan ‘oude’ technologie. Verder groeit of krimpt uw bedrijf en is een meer flexibel printerpark wenselijk

Wanneer is het zinvol om een printer met 75.000 pagina’s aan inkt aan te schaffen
Als u veel pieken en dalen heeft in uw printgebruik. Scholen bijvoorbeeld hebben vlak voor tentamenperiodes of deadlines voor studenten om een paper in te leveren deze pieken. Bedrijven die voor het einde van de rapportage periode budgetten moeten maken kunnen deze pieken ook ervaren!

 

Ik heb de eindfactuur ontvangen, wat betekent dit?
Dit betekent dat het contract is afgelopen en dat de kosten voor het ophalen van de machine(s) zijn verrekend.

 

Algemene Voorwaarden

Wat zijn de algemene voorwaarden van print365

De algemene voorwaarden van PRINT365 vindt u hier.

Wat zijn de algemene voorwaarden van de leasemaatschappij?

De algemene voorwaarden van BNP Paribas Leasing Solutions vindt u hier.

KOPEN / LEASING

Is het mogelijk om te kopen in plaats van te leasen? 
In principe wordt het voorstel altijd gemaakt op basis van lease en 36 maanden. Mocht u toch willen kopen dan is dit uiteraard mogelijk. Het investeringsbedrag is eenvoudig uit te rekenen door het maandbedrag te vermenigvuldigen met 36 maanden. U zult dus in 1x een factuur ontvangen voor de gehele looptijd. U heeft gewoon dezelfde voorwaarden als bij het lease contract. Dus ook gratis de inkt en 3 jaar on-site service. Na 3 jaar vervalt dit natuurlijk maar kunt u de printer gewoon blijven gebruiken, hij is immers van u.


Hoe lang loopt het leasecontract? 
Het contract is altijd op basis van 36 maanden. Hiervoor is gekozen om u optimale flexibiliteit te geven en daarnaast zal het print gedrag van uw bedrijf waarschijnlijk veranderen. Denk hierbij aan krimp/groei van het bedrijf, maar ook de trend van digitalisering heeft invloed op uw print gedrag. Door de gekozen looptijd zit de u niet vast aan lange en inflexibele contracten. In de praktijk kan dit betekenen dat de maandbedragen hoger kunnen zijn t.o.v. voorstellen op basis van 48/60/72 maanden, dit komt simpel weg omdat de hardware in het PRINT365 concept wordt afgeschreven in 36 maanden. Maar die kans is klein omdat het waarschijnlijk is dat totale kosten van onze printer in aanvang lager zijn.

 

Moet ik de overeenkomst opzeggen aan het eind van de contractperiode?

Ja, om de einddatum van de overeenkomst te bevestigen moet u dit schriftelijk bevestigen. Deze bevestiging moet door u worden gedaan, en kan PRINT365 juridisch gezien niet doen.

Deze opzegging moet uiterlijk een kwartaal voor einddatum van het contract binnen zijn bij de leasemaatschappij, anders zullen zij de overeenkomst automatisch met een kwartaal verlengen.

Het template om de einddatum van de overeenkomst te bevestigen kunt bij PrinterCoach opvragen.

 

Wat gebeurt er na afloop van het contract met de machine? 
Conform de algemene voorwaarden van de leasemaatschappij zullen de machines worden opgehaald op een afgesproken locatie tegen financiële vergoeding. Deze vergoeding is bepaald door de leasemaatschappij en daar kan PRINT365 niet over onderhandelen. De leasemaatschappij zal contact met u opnemen om alle details te bespreken en de retour afspraak in te plannen.


Hoe lang is de opzegtermijn? 
De lease periode loopt 3 jaar en kan niet tussentijds worden opgezegd.
Let op: de einddatum van het contract moet uiterlijk een kwartaal voor einddatum schriftelijk bevestigd worden (zie: Moet ik de overeenkomst opzeggen aan het eind van de contractperiode?)

 

Wat zijn mijn mogelijkheden als ik niet door de credit check kom?

In principe wordt het voorstel altijd gemaakt op basis van lease en 36 maanden. Mocht dit door welke reden dan ook niet mogelijk of gewenst is, dan kunt u uiteraard de printer ook kopen. Het investeringsbedrag is eenvoudig uit te rekenen door het maandbedrag te vermenigvuldigen met 36 maanden. U zult dus in 1x een factuur ontvangen voor de gehele looptijd.

 

Met wie kan ik contact opnemen met vragen over de lease?

Voor vragen omtrent voorwaarden van de lease, facturen en gewenste uitzonderingen op de overeenkomst kunt u contact opnemen met BNP Leasing Solutions via telefoonnummer: 073 63 99 400.

Voor alle vragen betreffende de credit check, een voorbeeld van het contract en de status van het contract kunt u contact opnemen met PrinterCoach of via PRINT365 via telefoonnummer: 088 456 4999 of via PRINT365@business-care.nl.

 

Ik ben geen zakelijke gebruiker, kan ik dan wel klant van print365 worden?

Het PRINT365 concept is een B2B concept, dit wordt mede bevestigd doordat wij gebruik maken van de financial services van een leasemaatschappij. Deze zal ten alle tijden een financiële check op basis van een financieel verleden, dit is helaas bij particulieren niet mogelijk.

 

Hoe weet ik of ik in aanmerking kom voor een contract?

Als u voldoet aan onderstaande voorwaarden van PRINT365, zal er een credit check worden gedaan door de leasemaatschappij. Deze kan het verzoek in 1x goedkeuren, afwijzen of additionele financiële gegevens opvragen. Deze gegevens kunnen vervolgens gecommuniceerd worden met de leasemaatschappij, waarna zij de financiering opnieuw beoordelen.

  1. U moet een in Nederland geregistreerd bedrijf zijn en in het bezit zijn van een KvK registratienummer
  2. De printer moet in Nederland gebruikt worden. Om u de gewenste dienstverlening te kunnen bieden en dit ook waar te kunnen maken hanteren we als voorwaarde dat de gekozen printer in Nederland gebruikt wordt. De reden hiervoor is tweeledig, enerzijds kunnen wij alleen binnen Nederland een goede service verlenen en anderzijds is dit een vereiste van de leasemaatschappij.
  3. U moet voldoen aan de leasevoorwaarden die opgesteld zijn door BNP Paribas Leasing Solutions
    Het PRINT365 leasing concept heeft een looptijd van 36 maanden. PRINT365 maakt gebruik van de financiële services van BNP Paribas Leasing Solutions. BNP Paribas zal altijd een creditcheck doen, voordat zij de financiële afhandeling van PRINT365 zullen uitvoeren. Voor aanvullende informatie kunt u terecht op www.leasingsolutions.bnpparibas.nl.

LEVERING EN INSTALLATIE

Wanneer ontvang ik mijn printer na bestelling?
Na akkoord op de offerte zal er een credit check worden gedaan door de leasemaatschappij o.b.v. de door u opgeven bedrijfsgegevens. Vervolgens worden er diverse contracten opgesteld welke u getekend retour moet sturen inclusief een kopie van het legitimatiebewijs van een tekeningsbevoegd persoon. Als dit alles akkoord is bevonden, wordt de printer een aantal dagen voor het begin van de nieuwe maand afgeleverd op het gewenste afleveradres. Het gemiddelde besteltraject inclusief alle credit checks door de leasemaatschappij duurt ongeveer 1 week.

Hoe activeer ik de printer na ontvangst?
De installatie van de printer kan gedaan worden door uw verantwoordelijke IT persoon, door uw IT partner of gefaciliteerd worden door PrinterCoach, uiteraard zijn aan de laatste twee opties kosten verbonden. Dit kunnen we in onderling overleg afstemmen.

Belangrijk is dat bij het installeren van de datacollector, u de printer in hetzelfde netwerk plaatst als de datacollector.
Ook vragen wij u om een template in te vullen met de details van de printer, zoals locatie, contactpersoon en eventueel een intern kenmerk. Deze gegevens zijn cruciaal om de juiste verbruiksmaterialen af te leveren op het juiste adres met de juiste verwijzing naar de printer. Wij zullen u deze template opsturen na het versturen van de printer.


Wat is een inventarisatie document en waarom is dit noodzakelijk?
Het inventarisatie document is een template, dat u na het ontvangen van de printer door ons opgestuurd krijgt. U dient deze in te vullen met alle beschikbare details van de printer, zoals locatie, contactpersoon en eventueel een intern kenmerk. Deze gegevens zijn cruciaal om de juiste verbruiksmaterialen af te leveren op het juiste adres met de juiste verwijzing naar de printer. Daarnaast zijn deze details noodzakelijk om de werking van uw printer te kunnen monitoren.


Waarom moet er een datacollector geïnstalleerd worden?
De installatie van de datacollector (JetAdvice) is belangrijk om u optimale dienstverlening aan u te kunnen bieden, zoals bijv. het automatisch versturen van verbruiksmaterialen. Ook wordt de datacollector gebruikt om tellerstanden door te geven. Zonder deze monitoringssoftware is er geen inzicht in het gebruik/verbruik, waardoor facturatie en supply management onmogelijk is.


Hoe installeer ik de datacollector in het netwerk?
De installatie van de datacollector is heel eenvoudig. In MijnPRINT365 onder het menu item nieuws kunt u een installatiehandleiding vinden, inclusief een link naar een YouTube filmpje. Op zeer eenvoudige wijze kunt u zien hoe u de datacollector moet installeren. Uiteraard is PRINT365 telefonisch bereikbaar (088 456 4999) voor eventuele ondersteuning. De software zal periodiek de printer range “pingen” om de gewenste informatie naar het contractmanagement te sturen. Dit zal niet real-time gebeuren, maar dagelijks om uw netwerk minimaal te belasten.


Is er een mogelijkheid om zelf real-time (online) een rapportage te bekijken? Met wat voor soort systeem werkt de MPS aanbieder om bijvoorbeeld storingen aan te melden en de status van bestelde supplies te volgen?

 

Kan ik een rapportagevoorbeeld ontvangen en deze (online) mogelijkheden bekijken?
Bij alle PRINT365 overeenkomsten wordt gebruik gemaakt van intelligente monitoring software. Deze software dient op het netwerk geïnstalleerd te worden, zodat wij u optimaal kunnen ontzorgen. De installatie kan worden gedaan door uw eigen IT afdeling, maar kan op verzoek ook worden uitgevoerd door uw IT dienstverlener of PRINT365 partner. PRINT365 levert een uitgebreide installatiebeschrijving en biedt eerstelijns support voor de installatie.